Lördagen den 28 maj

Hej!!
Vi har det underbart här i Thailand och jag vill inte hem, men vi har 4 hela dagar kvar här i solen så vi ska passa på att njuta extra mycket nu av den sista tiden här.
Nu ligger vi i sängen och ska snart sova eller se lite vänner först. Ikväll har vi varit och ätit pizza på en italiensk restaurang. Pizzorna där är dom godaste jag har ätit. Älskar dom!! sen har vi shoppat lite och svettats. Har köpt ett USB till minneskortet så nu tänkte jag lägga ut lite bilder. Har så många så har bara tagit några få blandade. Lägger upp fler imorgon eller någon annan dag =)
Vädret är toppen här och det är så himla varmt!!
Planet! älskar stora plan och fastän jag är väldigt flygrädd så längtar jag till flygresan hem nu just för att vi åker på natten så det kommer vara mörkt och flygvärdinnorna är så lugna och det spelas så fin musik och planen är så fina också hoppas jag att det är lika tomt som det förra så man kan sova hela natten och gå upp på toa ibland.♥
Vårat underbara hotellrum. En stor säng som vi sover i och en mindre som man bara kan "hänga i". Det går att dra ner persienner till toaletten om man vill, hehe.
Hotelllobbyn, terrassen och restaurangen från stranden
Älskade Tarzan i poolen
Så, en liten blandning! det kommer fler imorgon:)
Puss.♥ nu ska vi äntligen sova. Längtar till frukosten!

måndag 23 maj

Hejhej där hemma!
Här i Thailand har vi det underbart:) klockan är nu 11 på kvällen här och vi ligger i sängen och ser på Vänner. Idag har vi legat vid poolen hela dagen igen och varit ner till stranden också :) sen ikväll har vi varit på ett shoppingcenter här. Kanske inte det bästa och största men kul med lite omväxling och lite kyla hehe.
Det är så varmt här och det är strålande sol hela dagarna. Har bara regnat en gång sen vi kom hit och det var på natten. Dom tre första kvällarna så låg vi inne här på rummet och somnade tidigt för vi var så trötta. Hann inte ens äta middag! men igår och iförrgår och ikväll tog vi oss ut. I förrgår gick vi in till centrum av Chaweng, det tog kanske en halvtimme. Hittade väl inte nån höjdare till restaurang men kul att få komma dit iallafall och jag köpte 2 bikinisar och ett nytt mobilskal med Nalle Puh på!
Igår däremot så gick vi till en restaurang som ligger på stranden och var så himla fin och mysig. Eat Sense heter den. Vi åt vårrullar till förrätt sen en hel fisk och krabba i curry och ris också drack vi vitt vin! sen gick vi stranden hem till hotellet.
På dagarna har vi mest legat vid poolen men också lite vid stranden. Vi älskar poolen! det finns en bra poolbar som har happy hour get 2 for 1 hela eftermiddagarna så vi har beställt lite drinkar och lite lunch där.
Mysigt häng vid poolen och en god Pina Colada gjord ur en kokosnöt.
Min Daniel.
På den mysiga restaurangen!
Ikväll på shoppingcentret Tesco Lotus
Nu ska vi sova! Godnatt.♥

torsdag 19 maj

Hej!
Vi är framme i Koh Samui och det är underbart här :)
Resan har gått väldigt bra och smidigt så vi kom fram igår (onsdag) till hotellet redan 09:30. Då la vi oss vid poolen i två timmar och solade och badade innan vi fick vårat rum som för den delen är otroligt fräscht och fint med en underbar utsikt över havet. Är verkligen glad att vi avbokade första hotellet vi bokade och valde att lägga lite mer pengar på det istället. Vi var väldigt trötta igår så somnade redan vid 15:00 efter att ha varit ute och ätit lite lunch. Mycket skönt sen sov vi till klockan 6 imorse men vi låg kvar i sängen till halv 8 och såg på Vänner som vi har med oss hit sen gick vi och åt av den stora goda fruskostbuffén med havet bredvid oss. Efter det tog vi en promenad längs Chaweng stranden och sen dess har vi legat vid poolen hela dagen. Druckit en varsin drink i poolbaren och Daniel beställde dit lunch. Nu är vi uppe på rummet en sväng för att jag ska äta starka nudlar.
Vi har en våg på rummet så man kan hålla koll på vikten, hehe.
På flyget var det inte så mycket folk så vi fick 3 säten var att sova på. Tiden gick väldigt fort och jag älskar sånna flygningar. Men däremot så sista 4 timmarna så blixtrade det bredvid planet var tredje sekund högst så liksom hela himlen lystes upp hela tiden. Jag som är så rädd hemma när det blixtrar hade ju lite jobbigt men flygpersonalen sa att de va så långt bort fast de såg så nära ut och vi klarade oss ju.
Nu ska jag äta upp så vi kan gå ner till poolen igen och sola. Ikväll ska jag köpa ett USB så jag kan koppla mitt minneskort till datorn och lägga upp lite bilder.
Hejdå :)
Juste, vädret är jättefint här! strålande sol så yr.no är helt ute och yrar. Man kan inte ligga och sola mer än 10 minuter innan man måste svalka sig.
Här är en bild från förra året då vi var i Thailand över nyår! sådär brun jobbar jag för att bli nu också.

Snart dags

Nu är det snart dags att åka! om 8 timmar går tåget. Jag planerar att inte sova någonting inatt utan istället råplugga så jag kan komma så långt jag bara kan och sen känna den där underbara känslan efteråt. Då kommer jag också somna direkt på planet imorgon och slippa vara så förbannat rädd.
Daniel har köpt öronproppar och ögonbindel till resan men jag behöver inte ha sånt så nu kommer det bli att jag sitter och skriker att vi ska krascha och han hör ingenting..
Nej men någon timme inatt behöver jag nog så jag inte blir sjuk so I better get started snart!
Allt är iallfall färdigpackat och jag har varit så otroligt duktig och inte packat så mycket.
Pågrund av skolarbete så har jag med mig min dator dit och kommer därför också att uppdatera bloggen kanske 1 gång per dag med bilder och sånt så nu vill jag att ni läser!

Min packning är väldigt färgglad den här gången - roligt!

19.40

Klockan har runnit iväg så mycket så nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Efter skolan så gick jag och Daniel på en shoppingrunda. Jag köpte endast det jag var ute efter, ett par ganska höga jeansshorts! ljusa. fina var dom och Daniel hittade lite t-shirts. Shopping måste vara bland det bästa som finns tror jag.
När vi kom hem efter att ha växlat in pengar och sånt där så fick jag så ont i magen så jag somnade och vaknade halv 7. Där kom min panik så jag slängde mig i duschen sen har vi ätit en varsin pizza från Jop's. Den va god!! men jag sittter fortfarande i morgonrocken utan att pluggar så nu vet jag vad jag har att göra hela kvälen. Psykologi!!
En puss från mig!

måndag 16 maj

Godmorgon!
Jag sitter nu på skolan och har gjort mitt matteprov. Det gick inte bra men jag hoppas att jag får en till chans.
Om 20 minuter ska jag möta mamma för att äta lunch. Älskar när vi träffas och äter. I fredags började båda halv nio så då träffades vi på Knaust Hotell innan och åt en lång god och mysig frumost. En perfekt start på dagen och det kändes verkligen.
Idag är det allt annat än lugnt, det är en mycket hektisk dag och det är så mycket som jag ska hinna göra.
Vi har inte hunnit rensa bort alla vinterjackor ännu men det ska mamma vara snäll och göra medans vi är borta.

00.13

Kerstin har varit som den underbara vännen hon är och varit här från innan 7 till 11 och vi har pluggat konstant. Tack så mycket för hjälpen, du är den bästa läraren jag någonsin haft, haha.
Jag tänkte skriva lite om i fredags. Jag Daniel Kerstin Jocke Lina och Gustav var här hemma hos oss och förfestade lite. Det var trevligt. Sen åkte vi ner till stadshuset där Hanapee spelade på verandan.

Vi träffade på Hanapee och tog lite bilder och hon spelade grym musik! hon var en grym tjej!
Vi dansade och hade mycket roligt och jag hade en väldigt bra kväll :)

asos.com

Dom här två fina färgglada klänningarna har jag beställt från ASOS.com och jag tycker att dom är så fina! jag kommer att ha en av dom på lärarmiddagen :)

söndag 15 maj

Oj vad jag är dålig!
säger att jag ska blogga och längtar jättemycket tills jag får göra det sen glömmer jag bort den redan efter en dag. Jag har haft väldigt fullt upp i mina tankar och egentligen i handlingar men tankarna och stressen/pressen har gjort så att jag inte har kunnat handlat liksom. Har därför suttit typ hela veckan och spelat spel och varit döstressad över allt jag måste göra som är en lång lista. Och allt det har jag alltså skjutit upp tills nu för att jag har varit handlingsförlamad i veckan. Inte konstigt att man får ont i magen när man har ätit.
Kerstin kommer hit om ungefär en timme för hon är så snäll och ska försöka få in lite matte i mitt huvud så jag klarar det imorgon och sen kan åka iväg på en välförtjänt resa. För om jag inte klarar det så känns det ju inte som att resan är välförtjänt direkt. JAG MÅSTE KLARA DET!!
Packningen är igång nu och jag älskar att packa! det är så roligt. För er som inte vet så åker jag och Daniel till Thailand, Koh Samui på tisdagmorgon. Vi blir borta i 17 dagar. Underbart!
Jag har en låda i min garderob där jag lägger alla mina nya kläder och det ligger faktiskt en hel del i den som är oanvänt och det är så roligt att få ta upp dom och packa ner.

23.36

Nu har Daniel slutat jobbat och kommit hem så nu ska vi mysa ner oss i soffan (där jag iförsej har legat hela kvällen) och se på våran favvoserie V.Ä.N.N.E.R. är helt kär i dom alla! så underbara
Ikväll har jag inte gjort mycket alls. Skulle ha pluggat matte men kom liksom aldrig igång med det. Matematik måste vara det svåraste och tråkigaste som finns. Mamma och Philip har också varit här en stund och det var mysigt :)

serveringskanna

Igår fick jag och Daniel denna fina serveringskannan av hans farmor. Den är otroligt mysig och även fast jag inte är sådär jätteförtjust i kaffe så känner jag riktigt hur gott det vore att slurpla i sig kaffe som är hälld från den här in till en liten gullig kopp med öra.

Första inlägget

Hej min nya blogg och ni där ute!
Jag har varit tvungen att bytt blogg då min andra krånglade ganska mycket med designen. Visserligen gör den här också det för min profilbild verkar inte vilja dyka upp men jag tänker ha tålamod och vänta och se. Iallafall så struntar jag nu i att den inte syns och att bloggen inte är helt klar även om det verkligen strider mot mig själv. Jag tycker det känns mycket jobbigt att göra något när det inte är klart. Allt måste vara redo och under kontroll. Men nu är det inte så men här kom det ett inlägg ändå!
Min förra blogg är http://alexandrajosefinelarsson.blogg.se och den kommer alltid att finnas kvar så jag som gammal kommer att kunna läsa om mitt liv som ung.
Jag heter Josefine Larsson och är 19 år! jag tar studenten nu om 29 dagar. Det är jag väldigt lycklig för men har som alla andra lite ångest över vad som kommer hända sen, men det tänker jag inte ha för det är bara onödigt. Livet har precis startat och jag kan göra i princip vad jag vill.
Jag bor tillsammans med min fina pojkvän(eller egentligen fästman) eftersom att vi är förlovade, i en lägenhet på Södermalm i Sundsvall. Den är supermysig och vi trivs verkligen jättebra både i den och tillsammans. Kärlek är det bästa jag vet.
Mer behöver jag inte skriva om mig för allt annat kommer framgå och märkas i min bloggning. Jag gillar att vara lite mystisk. I min blogg kommer jag att skriva om mitt liv, lägga upp mycket bilder, inredning och troligtvis lite kläder nu när jag blir brunare inför sommaren. Som sagt så måste allt vara perfekt innan jag gör något så därför är jag ingen klädinspiration nu då jag bara tar på mig det som känns skönt för dagen. Till sommaren kommer jag att klä mig bättre och försöka att inspirera!
Jag och min kärlek.♥

Välkommen till min nya blogg!